نکته‌ها

گزارش بهار 1402 ،استثنایی ترین گزارش فصلی دوران (ماده 169)

بر اساس آخرین اطلاعیه سازمان امور مالیاتی، اطلاعاتی که قبلا از طریق سامانه ارسال شده، نباید در گزارش فصلی اعلام شوند و لازم است سامانه گزارشات فصلی 169 تا 15مهرماه اصلاح و موارد تکراری حذف شوند.
اما رعایت بعضی موارد الزامی است
.

اگر موفق شده اید همه گزارشات خرید و فروش فصل بهار خود را به سامانه منتقل کنید، باز هم لازم است گزارش فصلی را ارسال کنید ولی نه همه موارد را!

از آنجایی که گزارش فصلی علاوه بر گزارش خرید و فروش شامل مواردی همچون دریافت و پرداخت قراردادها، صادرات و واردات، حق العمل کاری، حمل و نقل، بیمه و اجاره هم میباشد،

لازم است گزارشی شامل این موارد تهیه و ارسال شود.

اگر موفق نشده اید همه گزارشات خرید و فروش فصل بهار خود را به سامانه منتقل کنید ، لازم است تتمه گزارشات خرید و فروش را بهمراه مواردی همچون دریافت و پرداخت قراردادها، صادرات و واردات، حق العمل کاری، حمل و نقل، بیمه و اجاره تهیه و در مهلت قانونی ارسال کنید.

توجه داشته باشید جمع گزارشات ارسالی به سامانه و گزارش ارسالی ماده 169 باید با دفاتر شما یکی بوده و موارد تکراری وجود نداشته باشد.

اگر سوال یا ابهامی در این مورد دارید، می‌توانید از بخش نظرات در پایین همین صفحه استفاده بفرمایید. و یا از بخش پرسش و پاسخ، سوالتان را مطرح بفرمایید:

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *