بهترین کارمندان شما در هر پست و مقامی که باشند، تلاش می‌کنند تا حداکثر توان خود را برای انجام امور به کار گیرند یا اصطلاحا بهترینِ خودشان باشند.

همه ما این را تجربه کرده‌ایم که وقتی تمام وقت و توان خود را صرف کاری می‌کنیم:

  • اولا زمان کافی برای کسب تجربه و به روز  کردن اطلاعات خود نخواهیم داشت.
  • ثانیا با اطمینان از تلاشی که کرده‌ایم، حتی با چندین بار کنترل هم ممکن است به اشکالات احتمالی خود پی نبریم.   

مدیران ارشد مالی شما نیز از این قائده مستثنی نیستند.

شتاب فزاینده تغییرات روزمره قوانین و استانداردها علاوه بر اینکه عملیات اجرایی زیادی را به واحد های مالی سازمانها تحمیل کرده است، مقررات و محدودیتهای جدیدی نیز در سر راه آنها قرار داده است که گاهاً عدم رعایت  یا اجرای یکی از آنها، بار مالی زیادی را به سازمان تحمیل خواهد کرد.

ضمن  اینکه تجربه اجرای این قوانین و نکات آنها در سازمانهای متفاوت، با یکدیگر فرق داشته و طبیعتاً پرسنل مستقر در یک مجموعه نمی‌توانند از همه این نکات، قبل از مواجهه با آنها آگاه باشند؛
و کسب تجربه پس از مواجهه با مشکلات نیز سازمان را متحمل هزینه‌های زیادی خواهد کرد.
نسخه های اجرا شده توسط دیگران الزاما چاره کار ما نیستند !

چه کنیم که هزینه‌های بیشتری را متحمل نشویم؟

با توجه به موارد فوق، شخصی که بتوانیم برای نظارت و کنترل پرونده‌های مالیاتی سازمان، به او اعتماد کنیم، لازم است حداقل دارای شرایط زیر باشد:

  • در عملیات جاری شرکت (اجرا یا تصمیم‌گیری) دخیل نباشد.
  • کارمند تمام وقت شرکت نباشد (کسب تجربه از دیگر  کسب و کارها و اشتراک گذاری آنها)
  • در رشته‌ای که قرار است عملیات نظارتی و کنترلی انجام دهد، متخصص باشد.

نظارت یعنی چه ؟ وظایف ناظر چیست؟

ناظر بر خلاف مشاور، در عملیات اجرایی واحد مالی دخالت خواهد داشت، اموری شامل:

  • بررسی انطباق دستورالعملهای عملیات ثبتی و اجرایی با قوانین و استانداردها
  • به روز نگه داشتن روشها و دستورالعملها بر اساس آخرین مقررات
  • اصلاح دستورالعملهای مغایر
  • بررسی اجرای صحیح عملیات منطبق با دستورالعملهای مصوب
  • نظارت بر گزارشات داخلی
  • نظارت بر گزارشات ارسالی به سازمانها
  • نظارت بر حسن اجرای وظایف محوله (درون  و برون سازمانی)

همانگونه که قبلا هم اشاره شد ، عملیات نظارتی صرفا مختص واحدهای مالی نیست و استفاده از یک ناظر بیرونی برای همه واحدهای اجرایی میتواند مفید باشد.

مانند کسی که از فاصله دور می‌تواند کجی یک تابلوی نصب شده بر دیوار را راحت‌تر تشخیص دهد، یک ناظر نیز به دلیل فاصله‌ای که از عملیات اجرایی شرکت دارد، می‌تواند راحت‌تر مغایرتها و مشکلات را تشخیص دهد.
اما نیاز به ناظر برای بخشهای مالی و منابع انسانی، به دلیل اینکه مدعیانی از بیرون سازمان دارند (سازمان امورمالیاتی/ وزارت کار/ سازمان تامین اجتماعی و بانکها) از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

استفاده از ناظر، یکی از راهکارهای کاهش ریسکهای مالی است و طبیعتا میزان هزینه استفاده از چنین خدماتی – همانند خدمات بیمه – مرتبط با گستردگی عملیات و میزان ریسکی است که سازمان را تهدید می‌کند.

خدمت نظارت بر امور مالی و مالیاتی شرکت‌ها

مجموعه «یک مدیر مالی» با همراهی افرادی حرفه‌ای و سالها تجربه‌ای که در پروژه‌های مختلف دارد، این امکان را دارد که نظارت بر امور مالی و مالیاتی افراد و سازمان‌ها را به عهده بگیرد.

بنابراین اگر کارهای مالی و مالیاتی شما توسط تیمی از مجموعه خودتان اداره می‌شود و یا این امور را به فردی بیرون از سازمان خود سپرده‌اید، این امکان را دارید که برای اطمینان از درستی اجرای فرایندها و روندها و کسب بهترین نتایج، با تیم نظارتی «یک مدیر مالی» هماهنگ بفرمایید.

برای اطلاعات بیشتر و هماهنگی‌های لازم، می‌توانید با شماره تلفن 021-44841991 و 09383644531 تماس حاصل فرمایید و یا فرم زیر را تکمیل نمایید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *